Casino lockade med bluffbonus

Att onlinecasino blir allt mer populärt att spela på bland casinoälskare råder det inga tvivel om, och detta är något som casinona själva snappat upp och kör stenhårt på att marknadsföra sig själva på alla tänkbara sätt och vis – men alla lyckas inte lika bra och ett exempel på när marknadsföringen varit mindre lyckad är Vinnarums kampanj som lockade med en riktig bluffbonus.

sportspill jackpott vinst casino onlinePå sajten svenskacasino.se står att läsa recensioner om olika svenska nätcasinon och ett av de casinon som listas där är Vinnarum som enligt sajten också hör till toppskiktet bland alla svenska casinon, men vad som däremot kan sänka detta casino en aning är deras senaste reklamkampanj. Den gick ut på att man skickade ut en värdecheck till en rad svenska hushåll runt om i landet och på denna stod information om hur man med hjälp av denna kunde kamma hem drömvinsten. Så var det dock inte riktigt. Som programmet Plus var först ut med att rapportera gick det nämligen inte att plocka ut mer än 1 000 kronor i vinst med hjälp av den check som skickades ut, ville man vinna mer än så var man tvungen att sätta in riktiga pengar. Något som gjort att casinot fått massiv kritik riktad till sig rörande hur denna kampanj och reklam varit vilseledande, vilket casinot själva inte alls anser men tar ändå åt sig av kritiken skriver Svenska Dagbladet.

Svarar på Plus frågor i mejlform

När Plus först kontaktade casinot ville man inte ställa upp på varken intervju eller ens kommentera kampanjen, men efter att programmet sänts har man fört dialog med Plus via mejl. I mejlkonversationen svarar man bland annat på varför man lockat med en superjackpott på 10-100 miljoner i själva värdechecken när det i verkligheten inte är möjligt att vinna mer än 1 000 kronor och understryker att man varit tydlig med sina bonusvillkor. Hos SVT som publicerat dialogen kan man också läsa om hur casinot dock säger att man är villig att ta till sig av kritiken och tillägger också att man i framtiden kommer undvika att hålla denna typ av kampanjer igen för att undvika missförstånd.